Wasza praca zespołowa zostanie oceniona zgodnie z wymaganiami zawartymi w tabeli ewaluacyjnej:
Wymagania i ich poziom | Minimalny 1 pkt | Rozwinięty 2 pkt | Zaawansowany 3 pkt | Wzorcowy 4 pkt | Punkty |
Wynik poszukiwań i badań, ilość i jakość wyszukanych informacji i materiałów | Nie zgromadzono wymaganych informacji i materiałów koniecznych do realizacji zadań | Zgromadzono niektóre wymagane informacje i materiały, są one jednak niepełne i niewystarczające do zrealizowania zadań | Zgromadzono większość wymaganych informacji i materiałów, ale nie wszystkie konieczne do zrealizowania wszystkich zadań | Zgromadzono wszystkie wymagane informacje i materiały konieczne do pełnego zrealizowania wszystkich zadań | 1 - 4 |
Zawartość merytoryczna, dobór informacji i materiałów, sposób opracowania | Duża pobieżność w opracowaniu tematu, źle dobrane informacje i materiały, liczne błędy merytoryczne | Poprawnie zrealizowany temat lecz brak szczegółów, nie wykorzystano wszystkich zebranych informacji i materiałów | Dobrze opracowany temat, zawiera szczegółowe informacje, wykorzystano większość zebranych informacji i materiałów | Obszernie i wyczerpujące omówienie tematu, logiczne wykorzystanie zebranych informacji i materiałów | 1 - 4 |
Sposób prezentacji efektów pracy, styl i forma prezentacji | Prezentacja nieatrakcyjna i nieuporządkowana, nieadekwatna do treści, trudna w odbiorze, niezrozumiała, nudna | Prezentacja mało ciekawa, niedostatecznie uporządkowana, tylko częściowo dostosowana do treści, mało przejrzysta i zrozumiała | Prezentacja ciekawa, dobrze uporządkowana, dostosowana do treści, przejrzysta i zrozumiała | Prezentacja atrakcyjna, oryginalna, wysoko uporządkowana przejrzysta, logiczna i łatwa w odbiorze | 1 - 4 |
Koordynacja działań i zespołowość podczas pracy nad zadaniami – umiejętność współpracy w grupie | Całkowity brak współpracy w zespole, poszczególni uczniowie nie uczestniczą w realizacji zadań, kolejne zadania nie są wykonywane dokładnie | Uczniowie w niepełny sposób współpracują zespołowo, nie wszyscy uczniowie uczestniczą w realizacji zadań | Uczniowie dobrze współpracują w zespole, większość uczniów uczestniczy w realizacji zadań, kolejne kroki wykonywane są dokładnie | Bardzo dobra współpraca zespołowa, wszyscy uczniowie uczestniczą w realizacji zadań, kolejne zadania wykonywane są dokładnie | 1 - 4 |
Wykonanie modeli przestrzennych | Modele wykonano zgodnie z instrukcją lecz niedbale, są nieatrakcyjne, zawierają błędy merytoryczne, użyto niewiele materiałów, | Modele wykonano poprawnie, zgodnie z instrukcją, jednak brak w nich wszystkich szczegółów, użyto typowych materiałów | Modele wykonano dobrze, zgodnie z instrukcją zawierają one wymagane szczegóły, do wykonania użyto typowych materiałów | Modele wykonane zgodnie z instrukcją, oryginalne, wykonane starannie, zawierają wszystkie elementy, do wykonania użyto nietypowych materiałów | 1 - 4 |
Projektowanie planszowych gier dydaktycznych | Zaprojektowana gra nudna, nieatrakcyjna, posiada niezrozumiałe zasady, uwzględnia mało treści merytorycznych, wykonana nieestetycznie | Zaprojektowana gra mało ciekawa, posiada mało rozbudowane zasady, wykorzystano niewiele treści merytorycznych, mało przejrzysta lecz zrozumiała | Dobrze zaprojektowana gra, posiada przejrzyste zasady gry, wykonana estetycznie, uwzględnia wiele treści merytorycznych | Gra oryginalna i atrakcyjna, pomysłowa, posiada przejrzyste i ciekawe zasady, uwzględnia wiele treści merytorycznych, wykonana estetycznie | 1 - 4 |
Oceny końcowe:
Celujący: 23 - 24 pkt.
Bardzo dobry: 21 - 22 pkt.
Dobry: 17 - 20 pkt.
Dostateczny: 12 - 16 pkt.
Dopuszczający: 7 - 11 pkt.